fbpx

טיפול במתבגרים בגישת Cog-Fun

מתאים למתבגרים בגילאי 12-18

"הוא לא לוקח אחריות על הלמידה שלו, בקושי מגיש עבודות ומגיע למבחנים לא מוכן.." 

" הבלגן שלה נמצא בכל הבית.."  

"הוא כל פעם הוא מסתבך בעניין אחר, פעם מתחצף למנהלת, פעם רב עם חבר.." 

"היא כל הזמן מתווכחת אתנו.."

מזהים את עצמכם?

תרגישו בנוח. הורים רבים למתבגרים עם ADHD מביעים תלונות מהסוג הזה כלפי ילדיהם. להיות נער או נערה מתבגר/ת זו עבודה קשה. מתבגרים נדרשים להתמודדות עם משימות רבות ומורכבות, לעיתים קרובות חדשות, בבית הספר, בבית, בחברת בני גילם וסביב משימות יומיומיות. כחלק מההתפתחות הבריאה של המתבגרים שלכם, הם מצופים להתמודד עם משימות אלו באופן עצמאי, להיעזר בכם ההורים פחות, ולקחת אחריות גדולה יותר על הבחירות והמעשים שלהם.

המשך פה למטה…..

קוג פאן מתבגרים

מצאו מטפלי קוג פאן מוסמכים

חשוב שתדעו, זו לא התחושה האישית שלכם.

קשיי קשב, אימפולסיביות וקשיים ביכולת הניהול העצמי, שאופייניים למתבגרים עם ADHD, מאתגרים את היכולת שלהם להתמודד עם הדרישות הללו. מחקרים מראים שמתבגרים עם ADHD מתקשים לעמוד בדרישות בית הספר, ההישגים שלהם אינם תואמים את יכולותיהם, הם מתעמתים יותר עם ההורים שלהם, ונמצאים בסיכון גבוהה יותר לחוות דחייה חברתית.

זו לא גזרה משמיים

מתבגרים עם ADHD שלומדים להכיר את עצמם, את המאפיינים של הפרעת הקשב שלהם, ומפתחים כלים להתמודדות, יכולים לצלוח את האתגרים של גיל ההתבגרות באופן מספק – עבורם ועבורכם ההורים.

תכנית הטיפול הקוגניטיבית תפקודית Teen Cog-Fun פותחה במיוחד עבור מתבגרים על מנת לענות על צרכים אלו. מטרת תכנית הטיפול היא לאפשר למתבגרים להתמודד עם הקשיים הנובעים מהפרעת הקשב ולתפקד באופן אופטימלי בתחומי החיים השונים, תוך עבודה משותפת איתכם ההורים. התכנית פותחה בבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית, וממשיכה להיחקר ולהתפתח כל הזמן. המטפלות המורשות לטפל בגישה הינן מרפאות בעיסוק מוסמכות מטעם משרד הבריאות ובעלות תעודת הסמכה לטיפול בגישת Teen Cog-Fun.

התכנית מתאימה למתבגרים בגילאי 12-18 שמאובחנים עם ADHD. השאיפה היא שבמסגרת הטיפול, הנער או הנערה, יפתחו מודעות עצמית לעוצמות שלהם ולקשיים שהם חווים, יגדירו מטרות ממוקדות עליהם יהיו מעוניינים לעבוד, ירכשו ויפתחו אסטרטגיות ניהוליות להתמודדות קשיי התפקוד ביומיום, ויפתחו לאט ובהדרגה תחושת מסוגלות ואמונה ביכולת שלהם להשיג את המטרות החשובות להם ולהתמודד עם קשייהם. בנוסף, התכנית כוללת עבודה בשיתוף עם ההורים בדגש על יצירה של סביבה מותאמת עבור המתבגר/ת, סביבה שמצד אחד מציבה בפני המתבגר דרישות ריאליות, ומן הצד השני מעניקה לו תמיכות מתאימות.

 

איך זה נראה בפועל?

 

·         התכנית כוללת 15-20 מפגשים שבועיים, למשך כשעה.

·         המפגש הראשון יוקדש לפגישה ושיחה עם ההורים.

·         לאחר מכן יתקיים מפגש היכרות עם המתבגר/ת.

·         לאחר מפגש ההיכרות, עיקר התכנית כוללת מפגשים פרטניים עם המתבגר/ת (ללא נוכחות ההורים).

·         לאורך התכנית, יתקיימו בין 2-4 מפגשי הדרכה (להורים בלבד), בהתאם לצורך.

·         לבסוף יתקיים סיכום משותף למתבגר ולהוריו.

דילוג לתוכן